Svar på tal

Det är skönt det också :) ang ditt inlägg, Jag tränar thaiboxning och där finns inte "avbryta" Man kör till tränaren säger att man ska sluta och frågar du mig så är det träningen som man egentligen "inte orkar" som ger mest :)

SVAR: Jo sant, men att fortsätta när man verkligen inte orkar kan man få skador man inte vill ha. Jag menar om benen säger upp sig eller armarna inte lyfter som dom ska , så är det ingen idé att fortsätta. Förstår om din tränare är lite sådär, men man ska inte fortsätta när kroppen säger ifrån. Man ska alltid lyssna på sin kropp när den inte vill mer, för det mår man bäst av.

Om man ska träna riktigt hårt så är det viktigt för kroppen att ha i sig långa kolhydrater innan träningen för att den ska orka. Sedan snabba kolhydrater så att kroppen kan byggas upp igen, att bara ta doser av protein hjälper inte, kroppen behöver både kolhydrater och proteiner för att klara av att bygga upp sig. Utan kolhydraterna så orkar kroppen inte bygga musklerna som man brytit ner under träningen


SVAR: Ser inte ut som att du läst mitt inlägg ordentligt, jag sa att man behöver få i sig kolhydrater också. Inte bara protein, men viktigast när man bygger muskler är protein, för muskler byggs utav protein. Om jag ställer en motfråga till dig så skulle den lyda såhär - Hur många som styrketränar svinhårt sitter och käkar potatis och spaghetti? Inte är det många. Och som jag skrev som du inte verkade ha sett så är kolhydrater också viktigt, men protein är A och O. Tack för upplysningen "Eric".


Ja Hej på er!

Och godmorgon för min del, haha. Jag vaknade för en stund sen och ska strax blanda mig min "morgonshake", hoppas ni sovit gott och att början av dagen varit bra.
Som ni ser så har jag svar på tal här ovanför, och till allmänheten, läs inläggen ordentligt innan ni kommenterar något om det, det är alltid lätt att man missar något eller läser mellan raderna. Som den sista kommentaren hade gjort. Men ska ändra inlägget lite och skriva mer tydligt att kolhydrater också är ett plus och att man ska fortsätta träningen när man inte orkar, ELLER? Nej, för det är MINA tips, ni tar åt er av det ni vill ta åt er ifrån, sen om det är "fel" eller inte bryr jag mig inte så mycket om, för det är MINA tips som har funkat för mig. Okej, då har vi det avklarat.

Dagen idag kommer se ut som så, att jag ska städa mitt rum sen blir det att gå på en promenad. Får egentligen inte göra någonting i träningsform idag eftersom jag har ont i halsen, MEN träningsnarkoman som jag är så måste jag gå på en lätt liten promenad. Haha, men till er andra - aldrig träna med ont i halsen.
Aja anyway, ska börja gå igenom mina beställningar och se vars i Sverige dom är just nu.

Ha en superbra dag så hörs vi! PUSS.




Såhär känner jag mig inombords just nu, SOLIG och VACKER.





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?